Lance Armstrong Sued By Newspaper For $1.6 million Over Doping Story

Landov
Landov

By Radar Staff

Lance Armstrong is being sued by The Sunday Times for more than $1.6 million after the cyclist’s successful libel action against the British paper regarding an article it published about doping allegations.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds in 2006 (about $540,000 at that time) to settle a case after it reprinted claims two years earlier from a book alleging that Armstrong had taken performance-enhancing drugs.

As RadarOnline Reported, The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year  that Armstrong led a massive doping program on his teams.

PHOTOS: The Biggest Cheating Scandals In Sports

Armstrong, 41, was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The shamed cyclist immediately fell from grace – losing endorsement deals and he even formally cut ties with cancer Charity Livestrong.

PHOTOS: The Biggest Cheating Scandals In Sports

The Sunday Times announced in an article in its latest edition that it has issued legal papers against Armstrong.

“It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent,” the paper said in a letter to Armstrong’s lawyers.

PHOTOS: Hollywood Hardbodies

“Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false.”

The paper, which is owned by Rupert Murdoch’s News Corp., said its total claim against Armstrong is “likely to exceed” 1 million pounds ($1.6 million).

“The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest.

Armstrong has always denied taking performance-enhancing drugs but he chose not to fight USADA’s charges against him.

RELATED STORIES:

PHOTOS: Sexy Stars Who Play With Pro Athletes

Lance Armstrong Will be Stripped Of 7 Tour de France Titles

Ryan Lochte Jokes About Peeing In The Pool, Says He’d Like To Be The Bachelor

Lolo Jones Slams The New York Times Over ‘Heartbreaking’ and ‘Crazy Misogynist Hit Piece’

blog comments powered by Disqus