Group Hacks Paper’s Website, Posts Fake Story That Murdoch Is Dead

rupertmurdoch719.JPG

by Radar Staff

On the same day that media mogul Rupert Murdoch faces the British Parliament to answer questions about alleged criminal activity by his now defunct paper News of the World, a group hacked into the website of The Sun, the UK’s best-selling daily paper, and posted a false story that Murdoch was dead.

The infamous hacker group, LulzSec, was behind the fake story which said that Murdoch’s body was found in his garden.

PHOTOS: Celebrity Mugshots

LulzSec later posted this ominous message on its Twitter account: “This is only the beginning. F*** you Murdoch. You are next,” and “Arrest us. We dare you. We are the unstoppable hacking generation….”

The group gets its name from the word “Lulz” — which is Internet speak for “laughs” — and “Sec” – which is short for “security.”

PHOTOS: Celebrities Who Have Filed For Bankruptcy

The group first made its name known in May when it hacked into the website of the Public Broadcasting System and   posted a bogus story claiming that dead rapper Tupac Shakur was actually alive in New Zealand.
Interestingly, LulzSec claimed it disbanded about a month ago after claiming its mission of creating havoc in cyberspace for fifty days had been accomplished.

The Sun is owned by Murdoch’s News International.

RELATED STORIES:

Rupert Murdoch & Son Face Grilling Before Parliament

News Of The World Hacking Whistle Blower Is Found Dead

Top Cop Resigns Amid Murdoch Phone Hacking Scandal

blog comments powered by Disqus