Your tip
RadarOnlineRadarOnline
BREAKING NEWS

Dan Rather Suing CBS for $70 Million

Oct. 27 2008, Published 7:07 a.m. ET

Link to FacebookShare to XShare to FlipboardShare to Email
Getting your Trinity Audio player ready...
  • Apparently unsatisfied with his HDNet salary, Dan Rather is suing CBS and its parent company Viacom for $70 million. According to the New York Times, "Mr. Rather, 75, asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on 60 Minutes after forcing him to step down as anchor of the CBS Evening News in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a "biased" and incomplete investigation of the flawed Guard broadcast and, in the process, "seriously damaged his reputation." If, as the Times story suggests, Rather was a passive teleprompter reader in the Guard broadcast, then why has he been such a crank in defending the story? <a href="NYT

  • MORE ON:
    Celebrity
    Article continues below advertisement
    Advertisement

    DAILY. BREAKING. CELEBRITY NEWS. ALL FREE.

    More From Radar Online

      Opt-out of personalized ads

      © Copyright 2024 RADAR ONLINE™️. A DIVISION OF MYSTIFY ENTERTAINMENT NETWORK INC. RADAR ONLINE is a registered trademark. All rights reserved. Registration on or use of this site constitutes acceptance of our Terms of Service, Privacy Policy and Cookies Policy. People may receive compensation for some links to products and services. Offers may be subject to change without notice.