Mining for a Fox News Grudge at the NYT

Oct. 27 2008, Published 7:07 a.m. ET

Link to FacebookShare to TwitterShare to Email
  • Is there bad blood between Fox News and the New York Times? That's what TV-news blogs FTVLive and The Cable Game seem to suggest. But it's got nothing to do with the supposed ideological differences between the liberal Times and conservative Fox; this grudge, say the blogs, is personal. "It seems like Times television editor Steve Reddicliffe is still bitter about losing his gig at News Corp (Fox Parent Company) owned TV Guide," says FTVLive. Circulation fell 40 percent at TV Guide while Reddicliffe was there and he was let go, only to be scooped up by the Times in 2004, the site recalls. His former gig is said to have paid a whopping $750k. Yes, $750,000. To edit TV Guide! The suggestion that an editor has acted out a three-year-old grudge against an arm of the parent corporation which fired him seems like a bit of a stretch, but if you consider that he's probably yet to earn at the Times what he made in a single year at TV Guide, you've got yourself a neat little conspiracy theory. Although he could have just hated News Corp. all along, like the rest of us.

    UPDATE: Dear Fox News, Nice Try. Love, Radar

  • Article continues below advertisement


    © Copyright 2022 Radar Media Group LLC. RADAR and RADARONLINE are registered trademarks. All rights reserved. Registration on or use of this site constitutes acceptance of our Terms of Service, Privacy Policy and Cookies Policy. People may receive compensation for some links to products and services. Offers may be subject to change without notice.